Låt oss hantera din biljettförsäljning!

EasyTic kan hantera alla typer av evenemang. Har du klubb eller arrangerar konserter, festival, seminarium med eller utan sittplats? Du kan sälja dina biljetter genom oss med fördel helt utan kostnad. Vi tar endast ut en bokningsavgift från biljettköparen som läggs på biljettpriset. Vi gör skillnad. Vi arbetar närmare dig och bygger en långsiktig relation som partner!

Our System

Vårt System

Med vårt system kan ni sälja biljetter till flera typer av evenemang. Ni kan sälja

  • inträdesbiljett (onumrerad)
  • sittplatsbiljett, där biljettköparen väljer sittplats från en sittkarta
  • bordsplatsbiljett, där biljettköparen väljer sittplats vid ett bord från en bordskarta
Tools for managing your ticket sales

Verktyg för hantering av din biljettförsäljning

Ni som arrangör får ett eget arrangörs-konto i vårt system där ni kan följa biljettförsäljningen i realtid, samt får möjlighet till följande funktioner:

  • kundinformation (kontaktuppgifter till biljettköparen)
  • orderinformation (detaljer om varje köp)
  • verktyg för hantering av biljettpris, antal tillgängliga biljetter, schemaläggning av biljetter m.m.
  • uttag av egna biljetter
  • lägga upp bilder och videoclip
  • editera och uppdatera information om evenemanget

Biljetter & Incheckning

Skanna biljetter snabbt, säkert och enkelt. Glöm papperslistor och använd vår applikation för att validera dina gästers biljetter genom att skanna QR-eller streckkod på biljetterna. Med vår inchecknings-app skyddar du dig mot dubbletter av biljetter och du kan kör flera enheter med realtidsanslutning. Det finns också tillgång till flera rapporter för att kontrollera antal incheckade, när som helst. Du kan även använda vår webbaserad applikation på en surfplatta eller dator för att genomföra incheckningen via en gästlista!

Tickets & Check-in
Reporting

Rapportering

Du har kontroll! Vill du veta hur din biljettförsäljning går? Logga bara in på ditt eget konto. Du kan följa biljettförsäljningen i real tid.

Kundservice

EasyTic kundservice är tillgänglig för dina kunder via e-post, telefon. Dessutom kan dina kunder via deras konto på vår site komma åt deras köpta biljetter, skriva ut eller ladda ner de och följa historiska köp. Vi har samlat alla verktyg som en biljettköpare behöver på ett ställe så att de får kontroll över sitt köp och sin köpprocess.

Customer service
Payment

Betalningar

EasyTic gör det möjligt för kunderna att betala via

  • bankkort
  • Swish (helt utan kostnad för er som arrangör)

Swish är det mest använda betalalternativet hos våra kunder och det kan vara ett skäl för att välja våran tjänst då det kan leda till fler biljettköp.

Prismodell och utbetalning

Vårt biljettsystem är gratis för arrangören att använda. Vi lägger bara till en bokningsavgift på biljettpriset som betalas av biljettköparen. Arrangörerna kan välja att själv stå för en del eller hela bokningsavgiften.


Vår avgift är (betalas av biljettköparen):

  • 5% på biljettpriset
  • 6% på biljettpriset för event med sittkarta

Lägst 7 kr och högst 60 kr per biljett. Angivna priser är exklusive moms.


Utbetalning av intäkter från biljettförsäljningen sker till arrangörens bankkonto. Vid behov och överenskommelse kan en del av intäkterna utbetalas till arrangören före evenemangsdagen och resterande del två bankdagar efter evenemangsdagen.

pricing-scaled