Låt oss hantera din biljettförsäljning!
EasyTic kan hantera alla typer av evenemang. Har du klubb eller arrangerar konserter, festival, seminarium med eller utan sittplats? Du kan sälja dina biljetter genom oss med fördel helt utan kostnad. Vi tar endast ut en bokningsavgift från biljettköparen som läggs på biljettpriset. Vi gör skillnad. Vi arbetar närmare dig och bygger en långsiktig relation som partner!
Numrerade platser
Med vårt system kan ni sälja biljetter till flera typer av evenemang. Ni kan sälja
- inträdesbiljett (onumrerad)
- sittplatsbiljett, där biljettköparen väljer sittplats från en sittkarta
- bordsplatsbiljett, där biljettköparen väljer sittplats vid ett bord från en bordskarta
Biljetter & Incheckning
Skanna biljetter snabbt, säkert och enkelt. Glöm papperslistor och använd vår applikation för att validera dina gästers biljetter genom att skanna QR-eller streckkod på biljetterna. Med vår inchecknings-app skyddar du dig mot dubbletter av biljetter och du kan kör flera enheter med realtidsanslutning. Det finns också tillgång till flera rapporter för att kontrollera antal incheckade, när som helst. Du kan även använda vår webbaserad applikation på en surfplatta eller dator för att genomföra incheckningen via en gästlista!
Rapportering
Du har kontroll! Vill du veta hur din biljettförsäljning går? Logga bara in på ditt eget konto. Du kan följa biljettförsäljningen i real tid.
Kundservice
EasyTic kundservice är tillgänglig för dina kunder via e-post, telefon. Dessutom kan dina kunder via deras konto på vår site komma åt deras köpta biljetter, skriva ut eller ladda ner de och följa historiska köp. Vi har samlat alla verktyg som en biljettköpare behöver på ett ställe så att de får kontroll över sitt köp och sin köpprocess.
Säkerhet och betalningar
Vi driver flera bedrägeribekämpningsåtgärder för att skydda dig från automatiserade robotar, återbetalningar och kriminella bedrägerier. EasyTic uppfyller kraven för PCI DSS för överföring, lagring och bearbetning av kreditkortsuppgifter så att er information och kundernas information hanteras på ett säkert sätt.
Med vårt system går biljettköparen igenom ett enkelt och intuitivt köpflöde med få och tydliga steg. Vid kassan kan biljettköparen välja att betala sitt köp med något av följande betalalternativ:
EasyTic gör det möjligt för kunderna att betala via
- bankkort
- Swish
Swish är det mest använda betalalternativet hos våra kunder och det kan vara ett skäl för att välja våran tjänst då det kan leda till fler biljettköp.
Prismodell och utbetalning
Vårt biljettsystem är gratis för arrangören att använda. Vi lägger bara till en bokningsavgift på biljettpriset som betalas av biljettköparen. Arrangörerna kan välja att själv stå för en del eller hela bokningsavgiften.
Vår avgift är (betalas av biljettköparen):
5% på biljettpriset
6% på biljettpriset för event med sittkarta
Lägst 7 kr och högst 60 kr per biljett. Angivna priser är exklusive moms.
Utbetalning av intäkter från biljettförsäljningen sker till arrangörens bankkonto. Vid behov och överenskommelse kan en del av intäkterna utbetalas till arrangören före evenemangsdagen och resterande del två bankdagar efter evenemangsdagen.
Verktyg för hantering av din biljettförsäljning
Ni som arrangör får ett eget arrangörs-konto i vårt system där ni kan följa biljettförsäljningen i realtid, samt får möjlighet till följande funktioner:
- kundinformation (kontaktuppgifter till biljettköparen)
- orderinformation (detaljer om varje köp)
- verktyg för hantering av biljettpris, antal tillgängliga biljetter, schemaläggning av biljetter m.m.
- uttag av egna biljetter
- lägga upp bilder och videoclip
- editera och uppdatera information om evenemanget
Under de 5 år vi har varit verksamma har vi sålt biljetter till över 2000 evenemang.
EasyTic – Pålitlig, Enkel, Gratis