Välkommen till kundservice

Har du en fråga, eller behöver vår hjälp?

Under avsnittet “vanliga frågor” har vi samlat svaren på de vanligaste frågor som våra kunder brukar ha. Om du inte hittar svar på din fråga där och behöver komma i kontakt med oss är du självklart välkommen att kontakta vår kundtjänst via e-post eller telefon. Du kan alltid komma åt dina bokningar och din biljett på “mitt konto“.

Vanliga Frågor

Varför har jag inte fått min biljett till min e-post?

Den vanligaste anledningen till att du inte fått din biljett är att den e-post vi skickat till dig fastnat i ett spam-filter.

Ta först en titt i alla mappar där din e-postklient lägger skräppost och spam. Ligger det ingen e-post från oss där inom 60 minuter så har din e-postleverantör blockerat e-posten eller kan du ha råkat skriva  in en felaktiga e-postadress.

Du kan alltid ladda ner din biljett från “mitt konto“.

Varför misslyckas min betalning?

Om betalningen inte kan slutföras kommer du få ett felmeddelande som beskriver orsaken till varför köpet inte gick igenom.

Om du inte får tillräcklig information i felmeddelandet, kontakta kundtjänst eller din bank om felmeddelandet hänvisar dit.

Är biljetten personlig?

Nej, biljetten är inte personlig och namnet som står på biljetten används endast som en referens till biljetten.

Jag uppgav fel e-postadress . Kan ni skicka den på nytt?

Absolut. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig. Se till att ha alla uppgifter som kan hjälpa oss att hitta ditt köp tillgängligt.

Måste jag skriva ut min biljett?

Nej, du kan även visa upp den i din smartphone.

Jag har råkat radera e-post med min biljett. Kan ni skicka den på nytt?

Du kan alltid ladda ner din biljett från “mitt konto“.

Vad händer med de sittplatser som jag bokar om jag misslyckas med mitt köp?

Misslyckas du med ditt köp så blir sittplatserna blockerade i systemet i 15 minuter.  När sittplatserna blir fria kan du försöka boka igen.

Vad är rutinen för att återlösa min biljett vid inställt evenemang?

Om ett evenemang ställs in bör du omedelbart kontakta ansvarig arena/arrangör, som ansvarar för frågor om dennes eventuella återlösen av biljetter. I vissa fall återlöser EasyTic, på uppdrag av arrangören, biljetter vid inställt arrangemang.

Betalningssätt

Kortbetalning
Vi tar emot följande korttyper:

  • VISA
  • MasterCard
  • Eurocard


Swish
Genomför ditt köp med betalning genom Swish. Efter att du har bekräftat ditt köp i kassan kommer du få möjlighet att välja betalsättet Swish. Vid val av betalsätt Swish måste du öppna Swish appen i din telefon. Följ därefter instruktionen i telefonen för att genomföra köpet. När betalningen är godkänd kommer du automatiskt att skickas till sidan för orderbekräftelse. Notera att du även måste ha ett giltigt Bank-id installerat för att kunna genomföra ett köp genom Swish.

Avbokningsskydd, villkor

Ansökan om avbokning kan göras om biljettköparen har köpt avbokningskydd i samband med sitt köp.

Ansökan om avbokning kan godkännas:

  • om biljettinnehavaren eller nära anhörig drabbas av olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall.
  • om biljettinnehavaren drabbas av en annan plötslig och oförutsedd händelse och inte kan delta i evenemanget.

Orsaken till avbokningen ska ha inträffat efter det att biljett köpts. Biljettinnehavaren måste också på ett betryggande sätt kunna styrka orsaken till avbokningen genom intyg från legetimerad läkare, polisintyg eller intyg från berörd myndighet. Av läkarintyg ska diagnos, datum för första läkarbesök samt orsak till att läkaren avråder från deltagande i evenemanget framgå.

Om biljettinnehavaren har smittats av Covid-19 så krävs ett positivt PCR-test eller läkarintyg för godkännande av ansökan om avbokning.

Intygsgivaren ska ha kontaktats innan evenemangets starttid.

Ansökan om avbokning skickas till cs@easytic.se senast 6 timmare innan evenemangets starttid.

Kontakta oss

Skriv till oss

E-post kundtjänst: cs@easytic.se

Ring oss

Telefon kundtjänst: 010 160 15 20
Öppettider: vardagar 10:00 – 16:00